Zina
Zina, mecnun olmayan, küçük yaşta bulunmayan,
büluğ çağına ulaşmış mükellef bir kimsenin, nikah ilişiği olmaksızın bir
kadının ön tarafından cinsi münasebette bulunması olup insan aklının, ahlak ve
hukuk düzenlerinin, diğer semavi dinlerin yanlış, ayıp ve kötü gördüğü bir fiil
olup İslam dininde de kesin olarak yasaklanmış, işlenmesi büyük günahlar
arasında sayılmıştır.
Cenab-ı Hak buyuruyor:
"Zinaya yaklaşmayın. Zira o, bir hayâsızlıktır ve çok kötü bir yoldur." (İsra Suresi : 32)
"Zinaya yaklaşmayın. Zira o, bir hayâsızlıktır ve çok kötü bir yoldur." (İsra Suresi : 32)
Allah Resulü buyuruyor:
"Bir kişi zina ettiği zaman ondan iman çıkar, sanki bir gölge gibi başının üstünde durur. Zinadan ayrıldığı zaman ona geri döner."
"Zina üzerinde devamlı israr eden kimse, puta tapan kişi gibidir."
"Muhakkak ki yedi kat gökler ve yedi kat yerler zina eden yaşlıya lanet ederler. Şüphesiz zina edenlerin avret yerlerinin çirkin kokusu, cehennem halkını bile rahatsız eder."
"Bir kişi zina ettiği zaman ondan iman çıkar, sanki bir gölge gibi başının üstünde durur. Zinadan ayrıldığı zaman ona geri döner."
"Zina üzerinde devamlı israr eden kimse, puta tapan kişi gibidir."
"Muhakkak ki yedi kat gökler ve yedi kat yerler zina eden yaşlıya lanet ederler. Şüphesiz zina edenlerin avret yerlerinin çirkin kokusu, cehennem halkını bile rahatsız eder."
Zina, nesebin karışmasına, ailenin dağılmasına,
hısımlık, komşuluk, arkadaşlık gibi bağların çözülüp toplumun manevi ve ahlaki
değerlerinin temelden sarsılmasına yol açan ve insani bedeni zevklerinin esiri
yapıp aşağılayan çirkin bir davranıştır. Kur'an'da zina eden erkek ve kadına
bedeni ceza da uygulanması emredilmiştir. (Nur Suresi)
Zinada had cezasının uygulanması için, erkeğin
cinsel organının en az sünnet yerinin kadının cinsel organına girmiş
olması gerekir. Bundan daha azına mesela; öpmek, sarılmak veya uyluk arasına
sürtünmek v.b. hareketler haram olmakla birlikte had cezasını gerektirmez.
Küçük çocuk ve akıl hastası yükümlü olmadığı için bunların fiilde kendileri
bakımından haddi gerektirmez.
Zinaya zorlanan kadına had cezası gerekmediği
konusunda İslam bilginlerinin görüş birliği vardır.
Zina cezasının uygulanabilmesi için:
- Zina edenin erginlik çağına ulaşması gerekir.
- Akıllı olması gerekir
- Zinanın istekle yapılması gerekir.
- Zinanın insanla yapılması gerekir.
- Zina edilen kadının ergin veya kendisine cinsel istek duyulan bir
yaşta, ergin olması gerekir.
- Zinanın bir şüpheye dayalı olmaması gerekir.
- Zinanın darul islam'da olması gerekir
- Kadının diri olması. Ölü olan kadınla cinsel temasta had gerekmez.
- Cinsel temasın önden olması ve sünnet yerinin girmiş olması. Arkadan
ilişki, yani livata için yalnız azar gerektirir.
Zina, şahitlerle sabit
olduğu gibi, ikrarlada sabit olur. Bir erkeğin veya bir kadının zina etmiş
olduğuna, dört erkeğin, hakim huzurunda bir oturuşta şahitlik etmesi
gerekir. Şahit olmama durumunda, akıl ve baliğ olan bir kimsenin bizzat
zina ettiğini ayrı ayrı dört oturumda dört defa ikrar etmesi ilede sabit olur.
Cezası kesildikten sonra, hatta ceza tatbiki esnasında kabul ettiği zinadan
vazgeçerse, ceza tatbik edilmez salınır.
Evli veya bekar olmasına göre farklı cezalar uygulanır. Cezanın yerine getirilmesi bakımından kadın ve erkek arasında bir fark yoktur.
Evli veya bekar olmasına göre farklı cezalar uygulanır. Cezanın yerine getirilmesi bakımından kadın ve erkek arasında bir fark yoktur.
Kaynak:
1) İlmihal İslam ve Toplum, TDV
2) İslam İlmihali, Ali Fikri Yavuz (İstanbul Eski Müftüsü)
2) Şamil İslam Ansiklopedisi
2) Büyük Kadın İlmihali, Rauf Pehlivan
1) İlmihal İslam ve Toplum, TDV
2) İslam İlmihali, Ali Fikri Yavuz (İstanbul Eski Müftüsü)
2) Şamil İslam Ansiklopedisi
2) Büyük Kadın İlmihali, Rauf Pehlivan
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder