Arkadaşlar kendim yazıyorum araştırıyorum yani faydalı bilgiler okuyun çok güzel ve okudum kitaplardan alıp yazarak kayıt ediyorum beni etkileyen yazıları sizler le paylaşmak istiyorum
REKLAM
12.01.2017
ÖSS
2000 İSTATİSTİKLERİ
• ÖSS'ye girmek isteyen aday
sayısı 1.479.562
• ÖSS'ye giren aday sayısı 1.433.717
• Sınava girmeyen aday
sayısı 45.845
• Sınavı iptal edilen aday
sayısı 82
• Puanı hesaplanmayan aday
sayısı 7.087
• ÖSS'yi kazanan aday sayısı
1.007.703
• ÖSS'yi kazanamayan aday
sayısı 425.932
•
120’yi aşan aday sayısı 631.572
ÜNİVERSİTELERE GÖRE DAĞILIM
Adaylara göre dağılım
Neler değişti?
•
Sınav sistemi değişti
•
Sorular daha kolay
Ama . . .
•
Yarışan sayısı aynı:
1.500.000 aday
•
Kazanan oranı yine
aynı: % 10
ÖSS’nin içeriği
•
176 soru / 180 dakika
•
Okuduğunu anlama
•
Temel kavram ve
ilkelerle düşünme
•
Zihinsel becerilerin
ölçülmesi
Derslerin Ağırlık Oranları
Alanınızı belirleyin
•
Yetenekler
•
İlgiler
•
Beklentiler
•
Kişilikler
•
Hobi-Fobi
Alan – Bölüm ilişkisi-1
•
Fen ve Matematik alanı
–
Sayısal bölümler:
•
Mühendislikler
•
Fizik-Kimya-Biyoloji
•
Tıbbi Bilimler vs.
–
Eşit Ağırlık
•
İktisat, İşletme,
Ekonometri,
•
Sınıf Öğretmenliği, Ana
Okulu Öğretmenliği,
•
Felsefe
Alan – Bölüm ilişkisi-2
•
Türkçe Matematik alanı
– Sayısal bölümler:
• Matematik ve Matematik
öğretmenliği
– Eşit Ağırlık
• İktisat, İşletme,
Ekonometri,
• Sınıf öğretmenliği,
• Hukuk, SBF, Uluslararası,
Bankacılık.......
– Sözel
• Türk Dili ve Edebiyatı,
• Türkçe öğretmenliği
Alan – Bölüm ilişkisi-3
•
Sos. Bilimler, Edebiyat, Genel Kültür Alanı
–
Eşit Ağırlık
•
İktisat, İşletme,
Ekonometri,
•
Sınıf öğretmenliği,
Felsefe
•
Hukuk, SBF,
Uluslararası, Bankacılık
–
Sözel
•
Tarih, Coğrafya,
Sosyoloji
•
Basın Yayın, İletişim,
Halkla ilişkiler
Alan – Bölüm ilişkisi-4
•
Yabancı Dil Alanı
– Eşit Ağırlık
• SBF, Uluslar arası
• Turizm ve Otelcilik
– Dil
• Tüm yabancı diller
• Mütercimlik
• Turist rehberliği
•
Sanat ve Müzik
– Sözel
• Arkeoloji ve Sanat tarihi
MESLEKLERİ
TANIYALIM...
•
Meslek sahipleri
•
Mesleki kuruluşlar
•
Üniversiteler
•
Dershane ve okul rehber
öğretmenleri
•
Basın
•
Konuyla ilgili yayınlar
Sosyal Bilimlere ilginiz varsa
•
Psikoloji, Sosyoloji, Felsefe
•
Sağlık Eğitimi, Sağlık İdaresi,
•
Antropoloji, Arşivcilik,
•
Gazetecilik, Halkla İlişkiler,
•
Rehberlik-Danışmanlık,
•
Sanat Tarihi, Sosyal Antropoloji,
•
Tarih, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği,
•
Arkeoloji, Sosyal Hizmetler .
Canlılarla uğraşmayı
seviyorsanız
•
Tıp, Diş Hekimliği,
Hemşirelik,
•
Balıkçılık,
Veterinerlik,
•
Bahçe Bilgileri, Tarla
Bitkileri,
•
Peyzaj Mimarlığı,
•
Su Ürünleri, Bahçe
Ziraatı, Besicilik,
•
Endüstri Bitkileri
Yetiştirme, Fidecilik,
•
Kanatlı Hayvan
Yetiştirme, Arıcılık,
•
Bağcılık, Budama,
Seracılık .
Ticaretten hoşlanıyorsanız
•
Sağlık Kur. İşletmeciliği, İşletme, Balıkçılık, İnşaat, Tekstil, Su
ve Süt Ürünleri, Zootekni., Sermaye Piyasası, Sigortacılık (Besicilik, İnşaat,
Tekstil, Kooperatifçilik, Sigortacılık, Pazarlama, Reklamcılık, Turizm
İşletmeciliği, Seyahat İşletmeciliği, İthalat, İhracat, İşletmecilik, Dış
Ticaret) .
Ayrıntılarla uğraşmayı
seviyorsanız
•
Matematik, Astronomi,
Bilgisayar, Elektronik, Peyzaj Mimarlığı, Maliye, İşletme, İktisat, Moleküler
Biyoloji, Fizik Mühendisliği, Mimarlık, Nükleer Enerji, Arşivcilik,
Dokümantasyon, Felsefe, Rehberlik, Tarih, Sanat Dalları, Tıbbi Dokümantasyon,
Bilgisayar Tasarım ve Çizim, Bilgisayar Programcılığı, Sanat Alanları, Matbaa,
Seramik, Muhasebe .
Edebiyattan
hoşlanıyorsanız
•
Gazetecilik, Halk Bilimi, Halkla İlişkiler, Dil ve Edebiyat Bölümü,
Dokümantasyon, Felsefe, Kütüphanecilik, Tarih, İletişim Sanatları, Sinema-TV,
Tiyatro .
Sanattan hoşlanıyorsanız
•
Sanat Tarihi, Baskı Sanatları, Fotoğrafçılık, El Sanatları, Güzel
Sanatlar, Heykel, İç Mimari, Resim, Seramik Sanatları, Süsleme, Dekorasyon,
Tiyatro, (Restorasyon, Seramik, Yapı Ressamlığı, Serigrafi, Tekstil,
Matbaacılık, Halıcılık, Fotoğraf, Duvar Süsleme) .
Müzikten hoşlanıyorsanız
•
Müzik Öğretmenliği, Konservatuar Bölümleri, Müzik Bölümü .
İnsanlara yardım etmeyi
seviyorsanız
•
Tıp, Fizik Tedavi, Hemşirelik, Çocuk Sağlığı ve eğitimi, Rehberlik,
Psikolojik Danışmanlık, Psikoloji, Sosyal Hizmetler, Engelliler Öğretmenliği
(Acil Bakım, Ebelik, Hemşirelik, Çocuk Gelişimi) .
Bilimsel çalışmadan
hoşlanıyorsanız
•
Astronomi, Biyoloji, Fizik, Kimya, Diyetetik, Eczacılık, Tıbbi
Bilimler, Jeofizik, Matematik Mühendisliği, Seramik, Su Ürünleri, Antropoloji,
Klasik Arkeoloji, Bilim Tarihi, Tarih, Biyo-Kimya, Moleküler Biyoloji, Uzay
Bilimleri, Sosyoloji, Tıbbi Dokümantasyon .
Biyoloji ve Kimyayı
seviyorsanız
•
Biyokimya, Diyetetik, Genetik, Eczacılık, Sağlık Memurluğu,
Veterinerlik, Deri Lif Tek., Gıda Bilimi, Su Ürünleri, Süt Tek., Biyokimya
Öğretmenliği, (Anestezi, Patoloji, Su-Süt Ürünleri, Gıda, Denizcilik, Diyaliz,
Tıbbi Laboratuar, Radyoloji) .
Matematik ve İşletmeye
İlginiz varsa
•
İşletme, Maliye, Muhasebe, Ekonomi, Bilgisayarlı Muhasebe, Tarım
Ekonomisi, Aktüarya, Bankacılık, Ekonometri, İktisat, İşletme, Sermaye
Piyasası, Sigortacılık, İstatistik, Bilgisayarlı Muhasebe .
Zooloji–Ekonomiye İlgi
Duyuyorsanız
•
Hayvancılık, Balıkçılık, Su Ürünleri, Süt Ürünleri, Zootekni, Orman
Endüstri Mühendisliği, Veterinerlik, Deri Lif Teknolojisi, Gıda Bilimi,
Besicilik, Dericilik, Et Endüstrisi, Fermantasyon, Çiftlik Yönetimi, Arıcılık,
Kuşçuluk .
Matematik, Fen ve Ekonomi Alanlarına İlgi Duyuyorsanız
•
Ağaç İşleri Mühendisliği,
Balıkçılık, Çevre Mühendisliği, Elektrik-Elektronik, Gıda Mühendisliği,
Güverte, İnşaat, İşletme Mühendisliği, Kimya Mühendisliği, Maden Mühendisliği,
Meteoroloji, Mimarlık, Tekstil, Tarım Makineleri, Endüstri Ürün Tasarımı,
Mühendisliklerin Çoğu, Meslek Yüksekokulu Teknik Bölümleri .
Çevre İle Uğraşmayı
Seviyorsanız
•
Çevre Mühendisliği, Peyzaj Mimarisi, Bahçe Bitkileri (Bahçe
Ziraati, Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü, Fidan Yetiştiriciliği, Harita Kadastro,
Peyzaj, Gıda Kalite Kontrol, Seracılık) .
Açık Havada Çalışmayı
Seviyorsanız
•
Çevre Mühendisliği, Deniz Teknolojisi, Jeoloji Mühendisliği, Bahçe
Bitkileri, Tarla Bitkileri, Tütün Exper, Orman Mühendisliği, Beden eğitimi,
Peyzaj Mimarlığı, Tarımsal Yapılanma, Arıcılık, Bağcılık, Bahçe Ziraatı .
Seyahatten Hoşlanıyorsanız
•
Deniz Ulaştırma Mühendisliği, Gemi Makineleri Mühendisliği,
Güverte, Arkeoloji, Deniz İşletmeciliği, Turizm İşletmeciliği, Mütercimlik,
Petrol ve Doğalgaz Mühendisliği, Pazarlama, Denizcilik, Turizm Rehberliği .
Mühendislikle beraber
Sosyal Bilimlere İlgi Duyuyorsanız
•
Endüstri Mühendisliği, İşletme, Mimarlık, Şehir Planlama, Çevre
Mühendisliği .
Mühendislikle beraber Fen
bilimlerine ilgi duyuyorsanız
•
Uçak Mühendisliği, Meteoroloji Mühendisliği, Uzay Bilimleri
Mühendisliği, Astronomi, Bilim Tarihi .
Jeoloji ve Kimyaya İlgi
Duyuyorsanız
•
Meteoroloji, Maden Mühendisliği, Toprak, Jeoloji, Petrol Doğal gaz,
Seramik, Cam, Cevher Hazırlama, Döküm,
Maden .
Kapalı Ortamda Çalışmayı
Seviyorsanız
•
Makine Mühendisliği, Maden Mühendisliği, Arşivcilik, Dokümantasyon,
Enformasyon, Radyoloji, Kütüphanecilik (Cevher Hazırlama, Döküm, Maden)
Matematik, Fen ve Yer
Bilimlerine İlgi Duyuyorsanız
•
Metalurji Mühendisliği, Maden Mühendisliği, Jeoloji Mühendisliği,
Petrol Doğalgaz Mühendisliği, Seramik, Jodezi ve Fotoğrametri, Jeofizik,
Hidrojeoloji (Sondaj) .
Biyoloji, Tarım ve
Ekonomiye İlgi Duyuyorsanız
•
Tarım Ekonomisi, Tarla Bitkileri, Tütün Eksperliği, Zootekni, Orman
Endüstri Mühendisliği, Gıda Bilimi (Besicilik, Endüstri Bitki Yetiştirme,
Fermantasyon, Fidecilik, Kanatlı Hayvan Yetiştirme, Seracılık, Arıcılık,
Bağcılık, Gıda, Mantarcılık, Tütün Yetiştiriciliği) .
Sosyal Bilimler ve
Biyolojiye İlgi Duyuyorsanız
•
Antropoloji, Paleantropoloji, Sosyal Antropoloji, Bilim Tarihi,
Arkeoloji. .
Yabancı Dile İlginiz varsa
•
Arşivcilik, Klasik Arkeoloji, Tarih, Uluslar arası İlişkiler, Dil
ve Edebiyat (Avrupa Topluluğu, Gümrük İşletme, Seyahat İşletme, Turizm
Rehberliği)
Ekonomi ve Sosyal
Bilimlere İlgi Duyuyorsanız
• Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Deniz
İşletmeciliği, Ev Ekonomisi, Ev İdaresi, Aile ekonomisi, Halkla İlişkiler,
İktisat, İşletme, Kamu Yönetimi, Sermaye Piyasası, Uluslararası İlişkiler,
Bankacılık, Sigortacılık, (Kooperatifçilik, Sigortacılık, Bankacılık,
Turizmcilik) .
Türkçe ve Sosyal Bilimlere
İlginiz varsa
• Gazetecilik, Halkla İlişkiler, Folklor, Kamu Yönetimi,
Radyo-TV, Sosyoloji, Psikoloji, Tarih, Öğretmenlikler, İletişim Sanatları,
Sinema-TV (Pazarlama, Reklamcılık, Sekreterlik, Adalet, Radyo-TV) .
Okumayı Seviyorsanız
• Edebiyat, Tarih, Arşivcilik, Bilim Tarihi, Felsefe,
Gazetecilik, Felsefe, Gazetecilik, Kütüphanecilik, İlahiyat
Titizlik Gerektiren İşlerden Hoşlanıyorsanız
• Mimarlık, Bilgisayar Programcılığı, Peyzaj Mimarlığı,
Psikoloji, Fotoğrafçılık, El Sanatları, Baskı-Grafik Sanatları, Resim, Seramik
Sanatı, Dekoratif San. (Harita, Makine Resmi, Moda Konfeksiyon, Halıcılık, Yapı
Ressamlığı, Serigrafi, Restorasyon) .
PUAN HESAPLAMALARINDAN BİRKAÇ ÖRNEK
BOĞAZİÇİ
ÜNV. İŞLETME
•
SÖZEL:TOPLAM 80 NET
•
TÜRKÇE:40
•
SOSYAL:40
•
SAYISAL:TOPLAM 60 NET
•
MATEMATİK:35
•
FEN:25
•
O.Ö.B.P:50
BOĞAZİÇİ
ÜNV. GENETİK MÜH.
•
SAYISAL:TOPLAM 80 NET
•
MATEMATİK:40
•
FEN:40
•
SÖZEL:TOPLAM 10
•
TÜRKÇE:10
•
O.Ö.B.P:50
DERS ÇALIŞMA VE PLANLAMA SÜREÇLERİ
Nasıl ders çalışmalıyız.?
• Nasıl ders
çalışmalıyız ? “ sorusunu cevaplamadan önce,
• ”Niçin ders
çalışmalıyız ?
Sorusunun
cevabını bulmalıyız .
Problemi Tanımlama
•
Kendi gücünüze güveniyor musunuz?
•
Ne olmak istiyorsunuz?
•
Derslere çalışamıyorum…
•
Hangi derse nasıl çalışacağını bilemiyorum
•
Dikkatim dağılıyor, konsantre olamıyorum, kendimi derse
veremiyorum…
• Üniversiteyi kazanmak
istiyorum fakat derslere çalışmak içimden gelmiyor...
Önce Hedef
Başarılı olmak için ne yapmak
gerekir.?
Descartesin 4 Temel
Prensibi
• Ön yargısız olmak.
• Bütünü parçalarına
ayırmak.
• En kolay olandan başlamak.
•
Tekrar etmek.
Önce bu düşüncelerden
kurtulun
v “Bu gün
günümde değilim.”
v “Moral
bozucu bir gün
değil.”
v “Hiç
şansım yok.”
v “Şu
matematiği nasıl halledeceğim ?”
v “Her
şey kötü gidiyor.”
v “Neden
çalışayım ki, nasıl olsa
işe yaramayacak.”
v “Tarih
çalışmaktan nefret ediyorum.”
v
“Fizik
ile aram ne
zaman düzelecek?”
Öğrenme nedir.?
•
Bilgiyi algılama,kaydetme,hatırlama ve
kullanma sürecidir.
•
İlk aşaması duyu organlarından geçer.
•
Daha sonra anlamlandırma aşaması vardır.
•
Kısa süreli hafıza ve işlevi
•
Uzun süreli hafıza ve işlevi
– Geri
çağırma
– Transfer
Rakamlarla Öğrenme
•
Beynimizden her gün 60 000 düşünce
geçmektedir.Bunların çoğu olumsuz ve bir önceki güne ait olanlardır.
• Düşünceler kavrandıktan 24 saat içinde
uygulanırsa daha kalıcı olmaktadır.
• 72 saat içinde uygulamaya konmazsa
zihinden uçup gider.
• Yetişkin eleman eğitimini tamamladıktan
sonra her yıl teorik bilgisinin % 5 yitiriyor.
• Teorik bilgisini yenilemek isteyenler
zamanlarının % 15 yılda 6 hafta bilgi yenilemesine ayırması gerekiyor...
• Yılda 2- 3 hafta hizmet içi eğitime
alınmayan elemanlar 45 yaşına geldiklerinde tüm gelişmelerin dışında kalıyor.
Planlamanın Gereği....
•
Ders çalışmak için yeterli vakit bulamıyorum.?
•
Ders çalışmak için
oturuyorum fakat dikkatim dağılıyor.?
•
Sınavı düşündükçe heyecanlanıyorum.?
•
Tüm zamanı sınav için harcamam gerektiğini düşünüyorum?
•
Ödevlerimi bir türlü bitiremiyorum.?
•
Diğer sosyal etkinliklere zaman ayıramıyorum?
Amaç ve Önceliklerin
Belirlenmesi
•
Çalişmam gerektiğini biliyorum ama çalışamıyorum”
•
“Kitabı açıyorum ve kitaba bakarak öyle oturuyorum”
•
Bir türlü dersin başına oturamıyorum”
•
Öncelik sırası belli mi?
•
Kaya taşı misali....
AMACINIZI
BELİRLEDİNİZ Mİ?
Hedefi belli olmayan
gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez.
Hayat Amaçları Listesi
• Bilgisayar mühendisi olmak
• İngilizce’yi iyi derecede
bilmek
• Görüşlerime uyan bir
partiden milletvekili seçilmeye hazırlanmak
• Basketbolde birinci lig
takımlarında oynamak
Bir Yıllık Amaçlar Listesi
• Bir
Yıllık Amaçlar Listesi
• İngilizce’den
altıncı kuru tamamlamak
• Üniversitede
bilgisayar mühendisliği bölümünü kazanmak
• Lise
diplomamı almak
•
A takıma seçilecekler arasına girmek
•
Bir Aylık Amaçlar Listesi
• Okuldaki
fizik sınavından yüksek bir not almak
• ÖSS
Kimya ve geometri soru bankalarını bitirmek
ÖSS Denemesinden 170 puan almak
Ders
Çalışma Tekniğinin Faydası
Haftalık Plan Hazırlama
Aşamaları
•
Ders çalışma alışkanlıklarını gözden geçirin
qNerede ,en çok kaç saat,ne zaman..
•
Dersle ilgili yapılacak olanları listeleyin
qOkul dersi,ödev, soru çözme,tekrar..
•
Dersle ilgili çalışmaları plana yerleştirin
qBütün bunları plana aktarın..
Haftada ne kadar çalışalım
Nedir gerçekçi program?
•
Kişinin kendini iyi
tanıması gerekir.
•
Çalışma
alışkanlıklarını gözden geçirmesi
gerekir.
•
Çalışma saatleri günlük yaşam
gerçeklerine uygun olsun.
•
Haftayı günlere saatlere
bölerek parçalara ayırın.
•
Okul ve
üniversite hazırlık için
ne kadar zamanınızın
olduğunu önceden
belirleyin.
•
Program e-lastik-i olmalı.
•
Çünkü bazen stepne
zamana ihtiyacımız olabilir.
Planı kararlılıkla
uygulayabilmek için!
•
Hedef listenizi görebileceğiniz birçok yere asın.
•
ESNEK OLUN! Planınızda yer değiştirmeler ertelemeler öne almalar
olabilir.
•
Yeter ki gününüz boş geçmesin.
•
Planınızda bitirdiğiniz etkinlikleri işaretleyin.
•
Her hafta kendinizi değerlendirin.
•
Kendi kendinize ödül veya ceza verme gibi uygulamalarla oto kontrol
sağlayın.
•
Bütün bunlar sizi motive
edecektir.
Küçük diye bir şey
var mı?
Avrupa’nın
büyük bir kentinde,
üstünden demir yolu altından
ise taşıma araçların
geçtiği bir köprü
vardı. Geçen bütün araçlar
- dört metreden yüksek araçlar geçemez
- diye
yazılı bir ikazla
karşılaşırlar önce. Bir gün
yüklü bir kamyon geçite
yaklaşır ve şoför bu
yazıyı okur. Yükü
iki cm kadar yüksektir. Fakat iki cm’ den
ne çıkar diye gaza
var kuvvetiyle basar.
Büyük araç yüküyle birlikte köprüye çarpar. Hızla kapı
açılır. Şoför ve yardımcısı kapıdan fırlayarak
olay yerinde ölür......
Çalışmadan başarılı olabilir miyim?
Yatarak BAŞARIYA ULAŞANLAR sadece
tavuklardır
Tavşanın yarış hikayesi
<
Yapabileceğiniz şeyleri
yapmaya başlarsanız kendinizi
hayretler içinde bırakacak sonuçlar
alırsınız
Dikkatinizi kontrol edebiliyor musunuz?
•
Çalışmaya istekli olun.
•
Zihninizi konuya hazırlayın.
•
Kendinizi tanıyın.
•
Açık ve gerçekçi hedefler belirleyin.
•
Dikkat dağıtan etkenlerden kurtulun.
•
Özet yapın.
•
Başka işle ilgilenmeyin.
Fiziksel Ortamın
Düzenlenmesi
•
Çalışmak için oturan bir insanın zihnini dağıtan etkenler ya
dışarıdan gelir yada kişinin kendi zihninden kaynaklanır.
•
Bu sebeple çalışma ortamının belirli özelliklerde olması
öğrenmeyi kolaylaştırır.
•
Herkes için geçerli olabilecek bir çalışma modeli ortaya koyamasak
ta çalışma ortamının döşenme
biçimini ve içindeki eşyaların
düzenlenmesi konusunda konsantrasyonu en yüksek noktada tutmaya yönelik bazı
temel kurallar söylenebilir.
Çalışma Odası ve Masası
•
Eğer mümkünse çalışma odası özel olarak düzenlenmelidir. Çalışma
masası camın hemen yanında olmamalıdır. Bu şekilde yazın sıcaktan kışın
soğuktan daha az etkilenilecektir.
•
Gün ışığı tercihen karşıdan gelmeli çalışan kişinin gölgesi çalışma
malzemesinin üstüne düşmemelidir.
•
Çalışma odası arada sırada havalandırılmalıdır. Çünkü havada
oksijen miktarının azalması gerginliğe yol açar ve bu durumda baş ağrısı gibi
öğrenmeyi engelleyici durumların oluşmasına neden olur.
<
Sessizlik
•
Çalışma ortamı sessiz olmalıdır.
•
Ders çalışırken yaygın tutum müzikle çalışmaktır.
•
Ancak yapılan araştırmalar göstermektedir ki, insan beyni aynı anda
birden fazla uyaranı alabilir ancak dikkatini bir tek noktaya odaklayabilir.
•
Ben ders çalışırken müziği duymuyorum şeklinde düşünüyor
olabilirsiniz.
• Şu unutulmamalıdır ki
dinlenilmediği halde geri planda bulunan ses yoğunluğu yorgunluk ve gerginliğe
yol açacak ve ders çalışma verimini düşürecektir.
Çalışma Köşesi
•
Bağımsız bir çalışma odası..
•
Eğer yoksa..Çalışma köşesi ...
•
Bir çalışma köşesi
•
En az üzerinde yazı yazılabilecek bir masa..
•
El altında bulunması gerekli
kitapların, notların , kalemlerin
•
Örneğin yemek masası çalışma masası olarak kullanılıyorsa masa
üzerinde küçük değişiklikler yapılabilir..
•
Ders çalışma davranışı ile çalışma masası arasında şartlı bir
çağrışım bağı kurmak faydalıdır
Telefonlara ve
hayır diyebilme
•
Arkadaşlarına gayet normal
bir davranış olarak
derslere çalışmayı
gerektiğini söylemelisin.
•
Israr edenler telefonu fişten
çekebilirsin
•
Seni gerçekten seven
arkadaşların bu durumu
gayet makul karşılayacağını unutma!!
BAŞARMAK
İÇİN BEN DEĞİLDE KİM, ŞİMDİ DEĞİLDE NEZAMAN
•
Kendinizi yapmanız gerekeni yapmayı mecbur kılın
•
Hedeflerinize ulaşacağınız konusunda kendiniz dışındakilere de söz
verin ve iddiaya girin.
•
Hedeflere ulaşamamanız durumunda onlara bir şeyler vaat edin. İddialı konuşun ve çevrenize meydan okuyun.
Bu iddia gururunuzu ateşleyecek ve sizi daha fazla çalışmaya itecektir
Ders çalışırken
niçin dikkat dağılır?
•
Ortam uygun olmayabilir
•
Önemsiz sorunlar zihni oyalayabilir
•
Gereksiz ayrıntılara dalınması
•
Aşırı mükemmelci olma
isteği
•
Çevredeki olumsuz uyaranlar
•
Yetersizlik
duygularına kapılma
•
Düzensiz ve amaçsız
çalışma
İyi Bir Yoğunlaşma
•
Çalışmaya istekli olun.
•
Zihninizi konuya hazırlayın.
•
Kendinizi tanıyın.
•
Kronometre kullanın.
•
Açık ve gerçekçi hedefler belirleyin.
•
Dikkat dağıtan etkenlerden kurtulun. Özet yapın.
•
Başka işle ilgilenmeyin.
Rakip Kim ?
ü
Herkesin
rakibi kendisidir. <
Başkalarından üstün olmanız
önemli değil. Önemli olan şey dünkü
halinizden üstün olmanızdır......
Olumsuz düşüncelerden
kurtulmanın yolları
•
Sınav için olumlu
düşünmek
•
Sınavın bir ölüm
kalım meselesi olarak
görmemek
•
Başarısızlığın
nedenlerini araştırmak ve
bunların giderilme yollarını
bulmaya çalışmak
•
Alternatif düşünmek
sınav başarısını kişilik
değerinize eş görmemek
Dinlemek ve not
almak
•
Derse aktiflik sağlar
•
Unutmayı azaltır
•
Dersi derste öğrenmek
•
İyi bir dinleyici
olmak
•
Not tutmak
– Duymak ve dinlemek
farklı şeylerdir.
– Dinlemek,duyulanları anlamak ve
korumaktır
– Dersi dinlemeden
evde öğrenmeye çalışmak
boşa
– zaman
harcamaktır.
Yanlışları azaltmanın
yolları nelerdir?
•
Soruyu tam olarak
okumak
•
Neyin sorulduğunu anlamaya
çalışmak
•
Teste bulunan her
soruyu mutlaka okumak
•
Sorunun kolaylığı yada
zorluğunun sorunun uzunluğu
yada kısalığıyla ilgisinin
olmadığını bilmek
Yatarak
çalışma
• Öğrenciler genellikle yazı
yazmayı veya işlem yapmayı gerektiren dersleri masada diğerlerini de kanepede
uzanarak çalışmayı tercih ederler.
• Oysa böyle bir çalışmanın
tek bir sonucu vardır “uyuma”.
• Uykuyu kontrol eden bölge
beyin sapındadır. Beyin sapındaki uyuma merkezi kaslardan gelen mesaj
doğrultusunda vucuda uyuma komutunu verir. Kaslar belli bir gerginlik
seviyesinin altına düştüğünde beynin bu bölgesine uykuya hazır oldu mesajını
gönderir sonuç ise uyumadır.
• Yatarak ders çalışmanın en
önemli tehlikesi ise okumaya başlama ile uykuya dalmanın birbiri ardına gelerek
bedenin belli bir şartlanmaya sürüklemesidir.
• Bu şekilde 10 defa uykuya
dalan kimsenin artık kitap okumaya ne zaman başlasa uykusu gelecektir.
Sandalye
•
Bazı insanların ders çalışırken kullandıkları özel ve çok rahat eşyaları
vardır. Ama sandalye veya koltuğun çok rahat olmaması daha yerindedir.
•
Kullandığınız sandalye çalışmanıza engel olacak kadar
rahatsızlık verici ve çalışırken çok
fazla gevşemenize yol açacak kadarda rahat olmamalıdır.
<
Televizyon
•
Müzik dinlemek için anlattığımız her şey televizyon içinde
geçerlidir.
•
Hem ders çalışmak hem de
televizyon seyretmek mümkün değildir.
•
Televizyonun düğmesine basıncaya veya televizyonun bulunduğu odaya
girinceye kadar kontrol sizin elinizdedir.
•
O noktadan sonra kontrol sizden çıkar ve ekrandaki programın eline
geçer.
•
Ders çalışma sırasında verdiğiniz aralar sırasında zamanınızı
istediğiniz gibi değerlendirin, kendinize çeşitli ödüller verin, ancak bu ödül
kesinlikle 10 dakika televizyon
seyretmek olmasın . çünkü bu süre hiçbir zaman 10 dakika olmaz.
<<
Telefon
•
Tam ders çalışırken telefon edip sizi bir yere davet eden
arkadaşınızın davetini geri çevirseniz bile aklınız arkadaşlarınızda ve o anda
ne kadar eğlendiklerinde olacaktır.
•
Telefonu kontrol altına almak için bu konuda katı prensipler koyun
belli saatlerde arkadaşlarınızın telefonlarına çıkmayın.
•
Bunun kırıcı olduğunu düşünmeyin, bir müddet sonra arkadaşlarınızda
bu duruma alışacak ve ders çalışma saatlerinde sizi aramayacaklardır.
•
Ders çalışmanızın bölünmesini istemiyorsanız çalışmaya başlamadan
önce telefonu kontrol altına alın
Posterler
•
Odanız sizin egemenlik alanınızdır.
•
Bunun için odanızı istediğiniz gibi düzenleyip istediğiniz afiş,
poster ve resimleri asabilirsiniz.
•
Ancak bu durumun doğurduğu en önemli sakınca yine ders çalışma
sırasında ortaya çıkmaktadır. Çünkü özellikle duvara astığınız poster ve
afişler sizin iç dünyanızı ve ilgi duyduğunuz alanları yansıtmaktadır.
•
Ders çalışma esnasında kafanızı kaldırıp bu posterleri gördüğünüzde
dikkatinizin dağılması ve hayal dünyasına dalmanız çok büyük bir olasılıktır.
•
Bu sebeple ders çalışılan ortamın mümkün olduğunca az
çağrışıma sebep olacak şekilde düzenlenmelidir.
Dağınık Oda
Dağınık Zihin
Dağınıklık insanın
kendisini rahatsız hissetmesini
sağlayacağından boşa zaman harcamaktır.
Başarılı kişiler
•
Güçlerinin ve yeteneklerinin sınırlarını
bilirler.
•
Sahip oldukları imkanları
değerlendirirler
•
Zamanı iyi kullanırlar
•
İşlerini kategoriye ayırırlar....
•
Şikayet etmeden bulunduğu
durumlardan yararlanmasını
bilirler
•
Dünyayı değiştireceğine kendilerini
değiştirirler
•
Alternatif arayabilen insanlardır
•
Sabırlı kendine güveni
olan kimselerdir
Çalışırken bir şeyler
atıştırmak...
•
Çalışmadan önce tüm
fiziksel
ihtiyaçlarınız......
•
Ders çalışırken bir şeyler
atıştırma konsantrasyonumu bozar...
•
Ders çalışırken çok
acıktı iseniz ders
çalışmaya ara vermelisiniz.
•
Böylece her şeyi
zamanında yapma alışkanlıkları kazanacaksınız.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
-
AVAMİL بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله رب العالمين والصلوة والسلام على رسولنا محمد وعلى اله و اصحابه واه...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder