REKLAM

12.01.2017

 

ÖSS 2000 İSTATİSTİKLERİ

     ÖSS'ye girmek isteyen aday sayısı      1.479.562

     ÖSS'ye giren aday sayısı                     1.433.717

     Sınava girmeyen aday sayısı                45.845

     Sınavı iptal edilen aday sayısı              82

     Puanı hesaplanmayan aday sayısı                7.087

     ÖSS'yi kazanan aday sayısı                  1.007.703

     ÖSS'yi kazanamayan aday sayısı         425.932

     120’yi aşan aday sayısı                                631.572

 

ÜNİVERSİTELERE GÖRE DAĞILIM

 

Adaylara göre dağılım

Neler değişti?

      Sınav sistemi değişti

      Sorular daha kolay

Ama . . .

      Yarışan sayısı aynı: 1.500.000 aday

      Kazanan oranı yine aynı: % 10

 

ÖSS’nin içeriği

      176 soru / 180 dakika

      Okuduğunu anlama

      Temel kavram ve ilkelerle düşünme

      Zihinsel becerilerin ölçülmesi

 

Derslerin Ağırlık Oranları

Alanınızı belirleyin

      Yetenekler

      İlgiler

      Beklentiler

      Kişilikler

      Hobi-Fobi

 

Alan – Bölüm ilişkisi-1

      Fen ve Matematik alanı

   Sayısal bölümler:

   Mühendislikler

   Fizik-Kimya-Biyoloji

   Tıbbi  Bilimler vs.

   Eşit Ağırlık

   İktisat, İşletme, Ekonometri,

   Sınıf Öğretmenliği, Ana Okulu Öğretmenliği,

   Felsefe

Alan – Bölüm ilişkisi-2

      Türkçe Matematik alanı

    Sayısal bölümler:

    Matematik ve Matematik öğretmenliği

    Eşit Ağırlık

    İktisat, İşletme, Ekonometri,

    Sınıf öğretmenliği,

    Hukuk, SBF, Uluslararası, Bankacılık.......

    Sözel

    Türk Dili ve Edebiyatı,

    Türkçe öğretmenliği

Alan – Bölüm ilişkisi-3

      Sos. Bilimler, Edebiyat, Genel Kültür Alanı

   Eşit Ağırlık

   İktisat, İşletme, Ekonometri,

   Sınıf öğretmenliği, Felsefe

   Hukuk, SBF, Uluslararası, Bankacılık

   Sözel

   Tarih, Coğrafya, Sosyoloji

   Basın Yayın, İletişim, Halkla ilişkiler

 

Alan – Bölüm ilişkisi-4

      Yabancı Dil Alanı

    Eşit Ağırlık

    SBF, Uluslar arası

    Turizm ve Otelcilik

    Dil

    Tüm yabancı diller

    Mütercimlik

    Turist rehberliği

      Sanat ve Müzik

    Sözel

    Arkeoloji ve Sanat tarihi

 

MESLEKLERİ TANIYALIM...

      Meslek sahipleri

      Mesleki kuruluşlar

      Üniversiteler

      Dershane ve okul rehber öğretmenleri

      Basın

      Konuyla ilgili yayınlar

Sosyal Bilimlere ilginiz varsa

      Psikoloji, Sosyoloji, Felsefe

      Sağlık Eğitimi, Sağlık İdaresi,

      Antropoloji, Arşivcilik,

      Gazetecilik, Halkla İlişkiler,

      Rehberlik-Danışmanlık,

      Sanat Tarihi, Sosyal Antropoloji,

      Tarih, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği,

      Arkeoloji, Sosyal Hizmetler .

Canlılarla uğraşmayı seviyorsanız

      Tıp, Diş Hekimliği, Hemşirelik,

      Balıkçılık, Veterinerlik,

      Bahçe Bilgileri, Tarla Bitkileri,

      Peyzaj Mimarlığı,

      Su Ürünleri, Bahçe Ziraatı, Besicilik,

      Endüstri Bitkileri Yetiştirme, Fidecilik,

      Kanatlı Hayvan Yetiştirme, Arıcılık,

      Bağcılık, Budama, Seracılık .

Ticaretten hoşlanıyorsanız

      Sağlık Kur. İşletmeciliği, İşletme, Balıkçılık, İnşaat, Tekstil, Su ve Süt Ürünleri, Zootekni., Sermaye Piyasası, Sigortacılık (Besicilik, İnşaat, Tekstil, Kooperatifçilik, Sigortacılık, Pazarlama, Reklamcılık, Turizm İşletmeciliği, Seyahat İşletmeciliği, İthalat, İhracat, İşletmecilik, Dış Ticaret) .

Ayrıntılarla uğraşmayı seviyorsanız

 

      Matematik, Astronomi, Bilgisayar, Elektronik, Peyzaj Mimarlığı, Maliye, İşletme, İktisat, Moleküler Biyoloji, Fizik Mühendisliği, Mimarlık, Nükleer Enerji, Arşivcilik, Dokümantasyon, Felsefe, Rehberlik, Tarih, Sanat Dalları, Tıbbi Dokümantasyon, Bilgisayar Tasarım ve Çizim, Bilgisayar Programcılığı, Sanat Alanları, Matbaa, Seramik, Muhasebe .

 

 

 

Edebiyattan hoşlanıyorsanız

      Gazetecilik, Halk Bilimi, Halkla İlişkiler, Dil ve Edebiyat Bölümü, Dokümantasyon, Felsefe, Kütüphanecilik, Tarih, İletişim Sanatları, Sinema-TV, Tiyatro .

Sanattan hoşlanıyorsanız

      Sanat Tarihi, Baskı Sanatları, Fotoğrafçılık, El Sanatları, Güzel Sanatlar, Heykel, İç Mimari, Resim, Seramik Sanatları, Süsleme, Dekorasyon, Tiyatro, (Restorasyon, Seramik, Yapı Ressamlığı, Serigrafi, Tekstil, Matbaacılık, Halıcılık, Fotoğraf, Duvar Süsleme) .

Müzikten hoşlanıyorsanız

      Müzik Öğretmenliği, Konservatuar Bölümleri, Müzik Bölümü .

İnsanlara yardım etmeyi seviyorsanız

      Tıp, Fizik Tedavi, Hemşirelik, Çocuk Sağlığı ve eğitimi, Rehberlik, Psikolojik Danışmanlık, Psikoloji, Sosyal Hizmetler, Engelliler Öğretmenliği (Acil Bakım, Ebelik, Hemşirelik, Çocuk Gelişimi) .

Bilimsel çalışmadan hoşlanıyorsanız

      Astronomi, Biyoloji, Fizik, Kimya, Diyetetik, Eczacılık, Tıbbi Bilimler, Jeofizik, Matematik Mühendisliği, Seramik, Su Ürünleri, Antropoloji, Klasik Arkeoloji, Bilim Tarihi, Tarih, Biyo-Kimya, Moleküler Biyoloji, Uzay Bilimleri, Sosyoloji, Tıbbi Dokümantasyon .

Biyoloji ve Kimyayı seviyorsanız

      Biyokimya, Diyetetik, Genetik, Eczacılık, Sağlık Memurluğu, Veterinerlik, Deri Lif Tek., Gıda Bilimi, Su Ürünleri, Süt Tek., Biyokimya Öğretmenliği, (Anestezi, Patoloji, Su-Süt Ürünleri, Gıda, Denizcilik, Diyaliz, Tıbbi Laboratuar, Radyoloji) .

 

Matematik ve İşletmeye İlginiz varsa

      İşletme, Maliye, Muhasebe, Ekonomi, Bilgisayarlı Muhasebe, Tarım Ekonomisi, Aktüarya, Bankacılık, Ekonometri, İktisat, İşletme, Sermaye Piyasası, Sigortacılık, İstatistik, Bilgisayarlı Muhasebe .

Zooloji–Ekonomiye İlgi Duyuyorsanız

      Hayvancılık, Balıkçılık, Su Ürünleri, Süt Ürünleri, Zootekni, Orman Endüstri Mühendisliği, Veterinerlik, Deri Lif Teknolojisi, Gıda Bilimi, Besicilik, Dericilik, Et Endüstrisi, Fermantasyon, Çiftlik Yönetimi, Arıcılık, Kuşçuluk .

Matematik, Fen ve Ekonomi Alanlarına İlgi Duyuyorsanız

       Ağaç İşleri Mühendisliği, Balıkçılık, Çevre Mühendisliği, Elektrik-Elektronik, Gıda Mühendisliği, Güverte, İnşaat, İşletme Mühendisliği, Kimya Mühendisliği, Maden Mühendisliği, Meteoroloji, Mimarlık, Tekstil, Tarım Makineleri, Endüstri Ürün Tasarımı, Mühendisliklerin Çoğu, Meslek Yüksekokulu Teknik Bölümleri .

Çevre İle Uğraşmayı Seviyorsanız

      Çevre Mühendisliği, Peyzaj Mimarisi, Bahçe Bitkileri (Bahçe Ziraati, Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü, Fidan Yetiştiriciliği, Harita Kadastro, Peyzaj, Gıda Kalite Kontrol, Seracılık) .

Açık Havada Çalışmayı Seviyorsanız

      Çevre Mühendisliği, Deniz Teknolojisi, Jeoloji Mühendisliği, Bahçe Bitkileri, Tarla Bitkileri, Tütün Exper, Orman Mühendisliği, Beden eğitimi, Peyzaj Mimarlığı, Tarımsal Yapılanma, Arıcılık, Bağcılık, Bahçe Ziraatı .

Seyahatten Hoşlanıyorsanız

      Deniz Ulaştırma Mühendisliği, Gemi Makineleri Mühendisliği, Güverte, Arkeoloji, Deniz İşletmeciliği, Turizm İşletmeciliği, Mütercimlik, Petrol ve Doğalgaz Mühendisliği, Pazarlama, Denizcilik, Turizm Rehberliği .

Mühendislikle beraber Sosyal Bilimlere İlgi Duyuyorsanız

      Endüstri Mühendisliği, İşletme, Mimarlık, Şehir Planlama, Çevre Mühendisliği .

Mühendislikle beraber Fen bilimlerine ilgi duyuyorsanız

      Uçak Mühendisliği, Meteoroloji Mühendisliği, Uzay Bilimleri Mühendisliği, Astronomi, Bilim Tarihi .

Jeoloji ve Kimyaya İlgi Duyuyorsanız

      Meteoroloji, Maden Mühendisliği, Toprak, Jeoloji, Petrol Doğal gaz, Seramik, Cam, Cevher Hazırlama, Döküm,  Maden .

Kapalı Ortamda Çalışmayı Seviyorsanız

      Makine Mühendisliği, Maden Mühendisliği, Arşivcilik, Dokümantasyon, Enformasyon, Radyoloji, Kütüphanecilik (Cevher Hazırlama, Döküm, Maden)

Matematik, Fen ve Yer Bilimlerine İlgi Duyuyorsanız

      Metalurji Mühendisliği, Maden Mühendisliği, Jeoloji Mühendisliği, Petrol Doğalgaz Mühendisliği, Seramik, Jodezi ve Fotoğrametri, Jeofizik, Hidrojeoloji (Sondaj) .

Biyoloji, Tarım ve Ekonomiye İlgi Duyuyorsanız

      Tarım Ekonomisi, Tarla Bitkileri, Tütün Eksperliği, Zootekni, Orman Endüstri Mühendisliği, Gıda Bilimi (Besicilik, Endüstri Bitki Yetiştirme, Fermantasyon, Fidecilik, Kanatlı Hayvan Yetiştirme, Seracılık, Arıcılık, Bağcılık, Gıda, Mantarcılık, Tütün Yetiştiriciliği) .

Sosyal Bilimler ve Biyolojiye İlgi Duyuyorsanız

      Antropoloji, Paleantropoloji, Sosyal Antropoloji, Bilim Tarihi, Arkeoloji. .

Yabancı Dile İlginiz varsa

      Arşivcilik, Klasik Arkeoloji, Tarih, Uluslar arası İlişkiler, Dil ve Edebiyat (Avrupa Topluluğu, Gümrük İşletme, Seyahat İşletme, Turizm Rehberliği)

Ekonomi ve Sosyal Bilimlere İlgi Duyuyorsanız

      Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Deniz İşletmeciliği, Ev Ekonomisi, Ev İdaresi, Aile ekonomisi, Halkla İlişkiler, İktisat, İşletme, Kamu Yönetimi, Sermaye Piyasası, Uluslararası İlişkiler, Bankacılık, Sigortacılık, (Kooperatifçilik, Sigortacılık, Bankacılık, Turizmcilik) .

Türkçe ve Sosyal Bilimlere İlginiz varsa

      Gazetecilik, Halkla İlişkiler, Folklor, Kamu Yönetimi, Radyo-TV, Sosyoloji, Psikoloji, Tarih, Öğretmenlikler, İletişim Sanatları, Sinema-TV (Pazarlama, Reklamcılık, Sekreterlik, Adalet, Radyo-TV) .

Okumayı Seviyorsanız

      Edebiyat, Tarih, Arşivcilik, Bilim Tarihi, Felsefe, Gazetecilik, Felsefe, Gazetecilik, Kütüphanecilik, İlahiyat

Titizlik Gerektiren İşlerden Hoşlanıyorsanız

      Mimarlık, Bilgisayar Programcılığı, Peyzaj Mimarlığı, Psikoloji, Fotoğrafçılık, El Sanatları, Baskı-Grafik Sanatları, Resim, Seramik Sanatı, Dekoratif San. (Harita, Makine Resmi, Moda Konfeksiyon, Halıcılık, Yapı Ressamlığı, Serigrafi, Restorasyon) .






 

 

 

 

PUAN HESAPLAMALARINDAN BİRKAÇ ÖRNEK

 

BOĞAZİÇİ ÜNV. İŞLETME
PUANI:207.280 ALABİLMEK İÇİN?

      SÖZEL:TOPLAM 80 NET

                    TÜRKÇE:40

                    SOSYAL:40

      SAYISAL:TOPLAM 60 NET

                      MATEMATİK:35

                      FEN:25

      O.Ö.B.P:50



BOĞAZİÇİ ÜNV. GENETİK MÜH.
PUANI:218.841 ALABİLMEK İÇİN

      SAYISAL:TOPLAM 80 NET

                       MATEMATİK:40

                       FEN:40

      SÖZEL:TOPLAM 10

                   TÜRKÇE:10

 

      O.Ö.B.P:50

 



DERS ÇALIŞMA VE PLANLAMA SÜREÇLERİ

Nasıl ders çalışmalıyız.?

   Nasıl  ders çalışmalıyız ? “  sorusunu cevaplamadan önce,

   ”Niçin  ders çalışmalıyız ? 

   Sorusunun  cevabını bulmalıyız .

Problemi Tanımlama

   Kendi gücünüze güveniyor musunuz?

   Ne olmak istiyorsunuz?

   Derslere çalışamıyorum…

   Hangi derse nasıl çalışacağını bilemiyorum

   Dikkatim dağılıyor, konsantre olamıyorum, kendimi derse veremiyorum…

   Üniversiteyi kazanmak istiyorum fakat derslere çalışmak içimden gelmiyor...

Önce  Hedef

Başarılı olmak için ne yapmak gerekir.?

 

Descartesin 4 Temel Prensibi

    Ön yargısız olmak.

    Bütünü parçalarına ayırmak.

    En kolay olandan başlamak.

    Tekrar etmek.

 

 

 

Önce bu düşüncelerden kurtulun

v   “Bu  gün  günümde  değilim.”

v  “Moral  bozucu   bir  gün  değil.”

v  “Hiç  şansım  yok.”

v  “Şu  matematiği  nasıl  halledeceğim ?”

v   “Her  şey  kötü  gidiyor.”

v  “Neden  çalışayım ki,  nasıl  olsa  işe  yaramayacak.”

v  “Tarih  çalışmaktan  nefret  ediyorum.”

v  “Fizik  ile  aram  ne  zaman  düzelecek?”

Öğrenme nedir.?

      Bilgiyi algılama,kaydetme,hatırlama ve kullanma  sürecidir.

      İlk aşaması duyu organlarından geçer.

      Daha sonra anlamlandırma aşaması vardır.

      Kısa süreli hafıza ve işlevi

      Uzun süreli hafıza ve işlevi

  Geri çağırma
  Transfer

Rakamlarla Öğrenme

           Beynimizden her gün 60 000 düşünce geçmektedir.Bunların çoğu olumsuz ve bir önceki güne ait olanlardır.

     Düşünceler kavrandıktan 24 saat içinde uygulanırsa daha kalıcı olmaktadır.

     72 saat içinde uygulamaya konmazsa zihinden uçup gider.

     Yetişkin eleman eğitimini tamamladıktan sonra her yıl teorik bilgisinin % 5 yitiriyor.

     Teorik bilgisini yenilemek isteyenler zamanlarının % 15 yılda 6 hafta bilgi yenilemesine ayırması gerekiyor...

     Yılda 2- 3 hafta hizmet içi eğitime alınmayan elemanlar 45 yaşına geldiklerinde tüm gelişmelerin dışında kalıyor.

Planlamanın Gereği....

      Ders çalışmak için yeterli vakit bulamıyorum.?

      Ders  çalışmak için oturuyorum fakat dikkatim dağılıyor.?

      Sınavı düşündükçe heyecanlanıyorum.?

      Tüm zamanı sınav için harcamam gerektiğini düşünüyorum?

      Ödevlerimi bir türlü bitiremiyorum.?

      Diğer sosyal etkinliklere zaman ayıramıyorum?

 

Amaç ve Önceliklerin Belirlenmesi

   Çalişmam gerektiğini biliyorum ama çalışamıyorum”

   “Kitabı açıyorum ve kitaba bakarak öyle oturuyorum”

   Bir türlü dersin başına oturamıyorum

 

   Öncelik sırası belli mi?

   Kaya taşı misali....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AMACINIZI BELİRLEDİNİZ Mİ?

 
Hedefi belli olmayan
gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez.

 

Hayat Amaçları Listesi

  Bilgisayar mühendisi olmak

  İngilizce’yi iyi derecede bilmek

  Görüşlerime uyan bir partiden milletvekili seçilmeye hazırlanmak

  Basketbolde birinci lig takımlarında oynamak

 

Bir Yıllık Amaçlar Listesi

   Bir Yıllık Amaçlar Listesi

   İngilizce’den altıncı kuru tamamlamak
   Üniversitede bilgisayar mühendisliği bölümünü kazanmak
   Lise diplomamı almak
   A takıma seçilecekler arasına girmek

   Bir Aylık Amaçlar Listesi

   Okuldaki fizik sınavından yüksek bir not almak
   ÖSS Kimya ve geometri soru bankalarını bitirmek
   ÖSS Denemesinden 170 puan almak

 

Ders Çalışma Tekniğinin Faydası

 

Haftalık Plan Hazırlama Aşamaları

      Ders çalışma alışkanlıklarını gözden geçirin

qNerede ,en çok kaç saat,ne zaman..

      Dersle ilgili yapılacak olanları listeleyin

qOkul dersi,ödev, soru çözme,tekrar..

      Dersle ilgili çalışmaları plana yerleştirin

qBütün bunları plana aktarın..

 

Haftada ne kadar çalışalım

 

Nedir  gerçekçi  program?

    Kişinin  kendini  iyi  tanıması  gerekir.

    Çalışma  alışkanlıklarını  gözden  geçirmesi  gerekir.

    Çalışma saatleri  günlük  yaşam  gerçeklerine  uygun olsun.

    Haftayı  günlere  saatlere  bölerek  parçalara  ayırın.

     Okul  ve  üniversite  hazırlık  için  ne kadar  zamanınızın

      olduğunu  önceden  belirleyin.

    Program  e-lastik-i  olmalı. 

    Çünkü  bazen  stepne  zamana  ihtiyacımız  olabilir.

Planı kararlılıkla uygulayabilmek için!

      Hedef listenizi görebileceğiniz birçok yere asın.

      ESNEK OLUN! Planınızda yer değiştirmeler ertelemeler öne almalar olabilir.

      Yeter ki gününüz boş geçmesin.

      Planınızda bitirdiğiniz etkinlikleri işaretleyin.

      Her hafta kendinizi değerlendirin.

      Kendi kendinize ödül veya ceza verme gibi uygulamalarla oto kontrol sağlayın.

      Bütün bunlar  sizi motive edecektir.

 

Küçük diye  bir şey  var mı?

     Avrupa’nın  büyük  bir  kentinde,  üstünden  demir  yolu altından  ise  taşıma  araçların  geçtiği  bir  köprü  vardı. Geçen  bütün  araçlar  - dört metreden yüksek  araçlar geçemez -  diye  yazılı  bir  ikazla  karşılaşırlar  önce. Bir  gün  yüklü  bir  kamyon geçite  yaklaşır  ve şoför  bu  yazıyı  okur.  Yükü  iki  cm kadar  yüksektir. Fakat  iki cm’ den  ne  çıkar diye  gaza  var  kuvvetiyle  basar.  Büyük  araç  yüküyle birlikte  köprüye çarpar. Hızla  kapı  açılır.  Şoför  ve yardımcısı kapıdan  fırlayarak  olay  yerinde  ölür......

Çalışmadan başarılı olabilir miyim?

Yatarak  BAŞARIYA ULAŞANLAR  sadece  tavuklardır  

 


Tavşanın yarış hikayesi

< 

 

   Yapabileceğiniz  şeyleri  yapmaya  başlarsanız  kendinizi  hayretler  içinde bırakacak  sonuçlar  alırsınız

 

 

Dikkatinizi   kontrol edebiliyor musunuz?

 

      Çalışmaya istekli olun.

      Zihninizi konuya hazırlayın.

      Kendinizi tanıyın.

      Açık ve gerçekçi hedefler belirleyin.

      Dikkat dağıtan etkenlerden kurtulun.

      Özet yapın.

      Başka işle ilgilenmeyin.

Fiziksel Ortamın Düzenlenmesi

       Çalışmak için oturan bir insanın zihnini dağıtan etkenler ya dışarıdan gelir yada kişinin kendi zihninden kaynaklanır.

       Bu sebeple çalışma ortamının belirli özelliklerde olması öğrenmeyi  kolaylaştırır.

       Herkes için geçerli olabilecek bir çalışma modeli ortaya koyamasak ta  çalışma ortamının döşenme biçimini  ve içindeki eşyaların düzenlenmesi konusunda konsantrasyonu en yüksek noktada tutmaya yönelik bazı temel kurallar söylenebilir.

Çalışma Odası ve Masası

      Eğer mümkünse çalışma odası özel olarak düzenlenmelidir. Çalışma masası camın hemen yanında olmamalıdır. Bu şekilde yazın sıcaktan kışın soğuktan daha az etkilenilecektir.

      Gün ışığı tercihen karşıdan gelmeli çalışan kişinin gölgesi çalışma malzemesinin üstüne düşmemelidir.          

      Çalışma odası arada sırada havalandırılmalıdır. Çünkü havada oksijen miktarının azalması gerginliğe yol açar ve bu durumda baş ağrısı gibi öğrenmeyi engelleyici durumların oluşmasına neden olur.

< 

Sessizlik
<

      Çalışma ortamı sessiz olmalıdır.

      Ders çalışırken yaygın tutum müzikle  çalışmaktır.

      Ancak yapılan araştırmalar göstermektedir ki, insan beyni aynı anda birden fazla uyaranı alabilir ancak dikkatini bir tek noktaya odaklayabilir.

      Ben ders çalışırken müziği duymuyorum şeklinde düşünüyor olabilirsiniz.

      Şu unutulmamalıdır ki dinlenilmediği halde geri planda bulunan ses yoğunluğu yorgunluk ve gerginliğe yol açacak ve ders çalışma verimini düşürecektir. 

Çalışma Köşesi

      Bağımsız bir çalışma odası..

      Eğer yoksa..Çalışma köşesi ...

      Bir çalışma köşesi

      En az üzerinde yazı yazılabilecek bir masa..

       El altında bulunması gerekli kitapların, notların , kalemlerin

      Örneğin yemek masası çalışma masası olarak kullanılıyorsa masa üzerinde küçük değişiklikler yapılabilir..

      Ders çalışma davranışı ile çalışma masası arasında şartlı bir çağrışım bağı kurmak faydalıdır

 

Telefonlara  ve  hayır  diyebilme
<

    Arkadaşlarına  gayet  normal  bir  davranış  olarak  derslere  çalışmayı gerektiğini  söylemelisin.

    Israr  edenler telefonu  fişten  çekebilirsin

    Seni  gerçekten  seven  arkadaşların  bu  durumu  gayet  makul  karşılayacağını  unutma!!

 

BAŞARMAK İÇİN BEN DEĞİLDE KİM, ŞİMDİ DEĞİLDE NEZAMAN

      Kendinizi yapmanız gerekeni yapmayı mecbur kılın

      Hedeflerinize ulaşacağınız konusunda kendiniz dışındakilere de söz verin ve iddiaya  girin.

      Hedeflere ulaşamamanız durumunda onlara bir şeyler vaat edin.  İddialı konuşun ve çevrenize meydan okuyun. Bu iddia gururunuzu ateşleyecek ve sizi daha fazla çalışmaya itecektir

Ders  çalışırken  niçin  dikkat  dağılır?

  Ortam  uygun  olmayabilir

  Önemsiz  sorunlar   zihni oyalayabilir

  Gereksiz   ayrıntılara  dalınması

  Aşırı  mükemmelci  olma  isteği

  Çevredeki  olumsuz  uyaranlar

  Yetersizlik   duygularına  kapılma

  Düzensiz  ve   amaçsız  çalışma

 

İyi Bir Yoğunlaşma

   Çalışmaya istekli olun.

   Zihninizi konuya hazırlayın.

   Kendinizi tanıyın.

   Kronometre kullanın.

   Açık ve gerçekçi hedefler belirleyin.

   Dikkat dağıtan etkenlerden kurtulun. Özet yapın.

   Başka işle ilgilenmeyin.

Rakip Kim ?

ü Herkesin rakibi kendisidir.    <

   Başkalarından  üstün olmanız  önemli değil. Önemli  olan  şey dünkü  halinizden  üstün olmanızdır......

 

Olumsuz  düşüncelerden  kurtulmanın  yolları

   Sınav  için  olumlu  düşünmek

   Sınavın  bir  ölüm  kalım  meselesi  olarak  görmemek

   Başarısızlığın  nedenlerini  araştırmak  ve  bunların  giderilme  yollarını  bulmaya  çalışmak

   Alternatif  düşünmek sınav  başarısını   kişilik  değerinize  eş  görmemek

 

Dinlemek  ve  not  almak

   Derse  aktiflik  sağlar

   Unutmayı  azaltır

   Dersi  derste  öğrenmek

   İyi  bir  dinleyici  olmak

   Not  tutmak

  Duymak ve  dinlemek  farklı  şeylerdir.

  Dinlemek,duyulanları  anlamak ve  korumaktır

  Dersi  dinlemeden  evde  öğrenmeye  çalışmak  boşa

   zaman  harcamaktır.

 

Yanlışları  azaltmanın  yolları  nelerdir?

    Soruyu  tam  olarak  okumak

    Neyin  sorulduğunu  anlamaya  çalışmak

    Teste  bulunan  her   soruyu  mutlaka  okumak

    Sorunun  kolaylığı  yada    zorluğunun  sorunun  uzunluğu   yada  kısalığıyla  ilgisinin  olmadığını   bilmek

 

Yatarak çalışma

       Öğrenciler genellikle yazı yazmayı veya işlem yapmayı gerektiren dersleri masada diğerlerini de kanepede uzanarak çalışmayı tercih ederler.

       Oysa böyle bir çalışmanın tek bir sonucu vardır  “uyuma”.

       Uykuyu kontrol eden bölge beyin sapındadır. Beyin sapındaki uyuma merkezi kaslardan gelen mesaj doğrultusunda vucuda uyuma komutunu verir. Kaslar belli bir gerginlik seviyesinin altına düştüğünde beynin bu bölgesine uykuya hazır oldu mesajını gönderir sonuç ise uyumadır.

       Yatarak ders çalışmanın en önemli tehlikesi ise okumaya başlama ile uykuya dalmanın birbiri ardına gelerek bedenin belli bir şartlanmaya sürüklemesidir.

       Bu şekilde 10 defa uykuya dalan kimsenin artık kitap okumaya ne zaman başlasa uykusu gelecektir.

Sandalye

      Bazı insanların ders çalışırken kullandıkları özel ve çok rahat eşyaları vardır. Ama sandalye veya koltuğun çok rahat olmaması daha yerindedir.

      Kullandığınız sandalye çalışmanıza engel olacak kadar rahatsızlık  verici ve çalışırken çok fazla gevşemenize yol açacak kadarda rahat olmamalıdır.

< 

Televizyon

      Müzik dinlemek için anlattığımız her şey televizyon içinde geçerlidir.

      Hem ders çalışmak hem de  televizyon seyretmek mümkün değildir.

      Televizyonun düğmesine basıncaya veya televizyonun bulunduğu odaya girinceye kadar kontrol sizin elinizdedir.

      O noktadan sonra kontrol sizden çıkar ve ekrandaki programın eline geçer.

      Ders çalışma sırasında verdiğiniz aralar sırasında zamanınızı istediğiniz gibi değerlendirin, kendinize çeşitli ödüller verin, ancak bu ödül kesinlikle  10 dakika televizyon seyretmek olmasın . çünkü bu süre hiçbir zaman 10 dakika olmaz.

<< 

 

Telefon

      Tam ders çalışırken telefon edip sizi bir yere davet eden arkadaşınızın davetini geri çevirseniz bile aklınız arkadaşlarınızda ve o anda ne kadar eğlendiklerinde olacaktır.

      Telefonu kontrol altına almak için bu konuda katı prensipler koyun belli saatlerde arkadaşlarınızın telefonlarına çıkmayın.

      Bunun kırıcı olduğunu düşünmeyin, bir müddet sonra arkadaşlarınızda bu duruma alışacak ve ders çalışma saatlerinde sizi aramayacaklardır.

      Ders çalışmanızın bölünmesini istemiyorsanız çalışmaya başlamadan önce telefonu kontrol altına alın

Posterler

      Odanız sizin egemenlik alanınızdır.

      Bunun için odanızı istediğiniz gibi düzenleyip istediğiniz afiş, poster ve resimleri asabilirsiniz.

      Ancak bu durumun doğurduğu en önemli sakınca yine ders çalışma sırasında ortaya çıkmaktadır. Çünkü özellikle duvara astığınız poster ve afişler sizin iç dünyanızı ve ilgi duyduğunuz alanları yansıtmaktadır.

      Ders çalışma esnasında kafanızı kaldırıp bu posterleri gördüğünüzde dikkatinizin dağılması ve hayal dünyasına dalmanız çok büyük bir olasılıktır.

        Bu sebeple ders çalışılan ortamın mümkün olduğunca az çağrışıma sebep olacak şekilde düzenlenmelidir.

Dağınık  Oda  Dağınık Zihin

Dağınıklık insanın kendisini rahatsız  hissetmesini sağlayacağından boşa  zaman harcamaktır.

 

 

 

 

 

 

Başarılı  kişiler

   Güçlerinin  ve  yeteneklerinin  sınırlarını  bilirler.

   Sahip  oldukları  imkanları  değerlendirirler

   Zamanı  iyi  kullanırlar

   İşlerini  kategoriye  ayırırlar....

   Şikayet  etmeden  bulunduğu  durumlardan  yararlanmasını bilirler

   Dünyayı  değiştireceğine   kendilerini  değiştirirler

   Alternatif  arayabilen  insanlardır

   Sabırlı  kendine  güveni  olan  kimselerdir

 

Çalışırken  bir şeyler  atıştırmak...

   Çalışmadan  önce  tüm  fiziksel  ihtiyaçlarınız...... 

   Ders  çalışırken  bir şeyler  atıştırma  konsantrasyonumu  bozar...

   Ders  çalışırken  çok  acıktı  iseniz  ders  çalışmaya  ara  vermelisiniz.   

   Böylece  her  şeyi  zamanında  yapma  alışkanlıkları  kazanacaksınız.

 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder