El İle Doyum - Masturbasyon - İstimna
Masturbasyon, el
ile tatmin denen bu olay, kişinin cinsel organı ile oynamak suretiyle doyuma
gitmesidir. Bu adet genellikle 13-15 yaşlarındaki erkek ve kızlarda görülür.
Değişik sebeplerle bu yaşın üzerindekilerde daha az görüldüğü ileri
sürülmektedir.
Cinsel organın el
veye ne olursa olsun, herhangi bir cisme sürtünmesi veya göğüslerinde yahut
göğüs uçlarında ve diğer cinsel bölgelerde sıkıştırma ve benzeri baskılarla
yapılan bir uygulamadır. Maksat orgazm olmaktır.
İslam alimlerinin
bazıları evlilik dışı her türlü cinsel doyumu haram saymışlardır. Delil olarak
da şu ayetleri göstermişlerdir:
"Ve onlar ki, iffetlerini korurlar; Ancak eşleri ve ellerinin sahip olduğu (câriyeleri) hariç. (Bunlarla ilişkilerden dolayı) kınanmış değillerdir. Şu halde, kim bunun ötesine gitmek isterse, işte bunlar, haddi aşan kimselerdir." (Müminun Suresi : 5-7)
"Ve onlar ki, iffetlerini korurlar; Ancak eşleri ve ellerinin sahip olduğu (câriyeleri) hariç. (Bunlarla ilişkilerden dolayı) kınanmış değillerdir. Şu halde, kim bunun ötesine gitmek isterse, işte bunlar, haddi aşan kimselerdir." (Müminun Suresi : 5-7)
"Ancak
eşlerine ve cariyelerine karşı müstesna; çünkü onlar kınanmaz; Bundan öteye
(geçmek) isteyenler ise, onlar taşkınların ta kendileridir." (Mearic Suresi
30-31)
İslam alimlerinin
çoğunluğu, buradaki aşırı gitmeden, evlilik dışında başka bir kadınla
birleşmeyi anlamışlar ve elle doyumu bu birinci derece haramlar arasında
saymamışlardır.
Allah
Resulu şöyle buyurur:
"Cinsel organıyla oynayan bir millete Allah azab etmiştir."
"Elini nikahlayan mel'undur"
"Elle boşalan lanetlidir"
"Cinsel organıyla oynayan bir millete Allah azab etmiştir."
"Elini nikahlayan mel'undur"
"Elle boşalan lanetlidir"
Bu hadis-i şerif
kesin bir hükümle, masturbasyon olayını yasaklamaktadır. Ancak İslam
alimlerinden bazıları bu hadisin, sahih hadis kitaplarına girecek kadar sağlam
senetli olmadığı için, helal-haram bağlamında delil olamayacağını savunurlar.
Bazı Hanefi ve Hanbeli alimleri eşi olmayan birinin, alışkanlık haline
getirmemek şartıyla bu sıkıntısını giderebileceği görüşündedirler. Ancak bu sadece
bir zaruret kapısıdır. Zina tehklikesine düşmemek ve çok fazla zihni meşgul
etmemek içindir. Asıl olarak helal değildir. Bunu hiçbir İslam alimi
savunmamıştır. İki tercih arasında kalan bir müslüman zararı daha az olanı
tercih etmelidir. Bu bir fıkıh kuralıdır. Eğer bir müslüman, zina
yapabilecek kadar kontrolünü kaybetmişse, daha hafif olan bu yolu tercih eder
ve zina tehlikesinden kendisini kurtarır.
İbni Abidin bu
konuda şu tesbitleri yapar: Keyfi olarak şehvetini gidermek için el ile
menisini getirmek haramdır. Ancak şehveti kendisine galebe çalıp da
karısı veya cariyesi bulunmazsa, şehvetini teskin için bunu yaptığında günahkar
olmayacağı umulur."
Ebu Leys, "
Böyle bir kimse zina edeceğinden korkarsa, el ile meni getirerek
şehvetini teskin etmesi vacip olur."
Fethu'l-Kadir,
"Şehveti galebe çalar da, onu teskin için yaparsa cezalanmaması
umulur"
Mi'racu'd Diraye,
"Ahmed b.Hanbel'e ve Şafii'nin eski görüşüne göre, bu konuda bir
ruhsat vardır. Fakat yeni görüşünde haramdır. Erkeğin, menisini karısının
el ile indirmesi caizdir"
Çok az fıkıh
aleminin kadınlar konusunda bu konuya değindiği genellikle erkeklerle
ilgili bu konunun ele alındığı, bu konuya değinenlerden Mücahid şöyle
demiştir: "Bundan önce geçmiş olanlar genç erkeklerin istimnadan uzak
kalmalarını emrederdi.. bu konuda kadının durumu ile erkeğin durumu arasında
fark yoktur".
Bazı bilginler ve
doktorlar bu gibi doyum yolunun pekçok hastalıklara sağlık noktasından sebep
olduğunu söylemektedirler. Bedensel ve akli dengesizlik, göz zafiyeti, omuzlar
arasında bükülme, kilo düşmesi, cinsel acizlik, büyümenin durması ve
benzeri rahatsızlıklar olarakda örnekler verilmektedir.
Sonuçta,
Masturbasyon'un İslami hükmü konusunda mezhepler arasında bazı farklılıklar
vardır. Hanefi, Şafii ve Maliki mezhebine göre masturbasyon haramdır. Hanbeli
mezhebine göre ise, zina korkusu olduğu zaman mübah olur, değilse haramdır. Bu
şartlar gözönünde bulundurulacak olursa, elle boşalmanın hükmünü herkes
vicdanında daha iyi verebilir. ancak insan fıtratı bunu hoş karşılamaz:
yaptıktan sonra pişmanlık duygusu gelen bir fiilin kesin olarak helalliğine
hiçbir müslüman inanmaz ve bu yolu çözüm olarak göremez. Haramlar bellidir.
Helaller bellidir. İkisi arasında şüpheli şeyler vardır. En güzeli
bunlardan uzak durmaktır. Niteki tıp otoriteleride aşırı alışkanlık haline
getirilen masturbasyonun ruhi ve fizyolojik zararlarını ortaya
koymaktadır.
Bir Demet
Kaynaklar:
1) Büyük Kadın İlmihali, Rauf PEHLİVAN
2) Müslüman Kadının Fıkıh Kitabı, İbrahim CEMEL
3) Şamil İslam Ansiklopedisi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder