Arkadaşlar kendim yazıyorum araştırıyorum yani faydalı bilgiler okuyun çok güzel ve okudum kitaplardan alıp yazarak kayıt ediyorum beni etkileyen yazıları sizler le paylaşmak istiyorum
REKLAM
25.08.2021
Kitabın PDF Sini indirmek için tıkla : https://lnkload.com/2vkbI
14.06.2021
VERİMLİ ÇALIŞMA NEDİR?
VERİMLİ
ÇALIŞMA NEDİR?
Çalışmanın verimli olması sizin masa başında geçirdiğiniz sürenin
uzunluğu değil o çalışmanın sizin için ne kadar etkili olduğuna bağlıdır.
Verimli çalışma amaç doğrultusunda zamanı planlı ve programlı kullanmaktır.
Bunun için de okul, dershane, arkadaşlık, spor, yemek, uyku vb. etkinliklerin
dışında kalan zaman ders çalışmak için ayrılır ve belli bir plan ve programa
bağlanır.
Verimli ders çalışma sadece ders
çalışmak için zaman ayırarak diğer etkinlikleri göz ardı etmek değildir. Aksine
belli bir plan ve program dahilinde çalışmanız, size hem ders çalışmanız hem de
diğer etkinlikleriniz için zaman ayırdığından hayattan daha çok zevk almaya
yardımcı olur
DOĞRU ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI
Amacınızı Belirleyin
Önce
Ne İstediğinizi Belirleyin
Amacınızı Belirlemede Kendinize
Şunları Sorun?
Hangi mesleği yapıyor olmak
istersiniz? Nasıl bir yaşam tarzı size uygundur? Nerede ve Ne Yapıyor olmak
sizi mutlu eder?
YANLIŞ ÇALIŞMA DAVRANIŞLARI
Yatarak-Uzanarak Çalışma: Yatarak
veya uzanarak bir materyali okumaya
başladıktan bir süre sonra gevşemeye başlarsınız ve dikkatiniz dağılır. Bu
şekilde gazete, roman, dergi okunabilir. Ancak öğrenme kompleks bir olaydır ve
yalnızca okumak öğrenme için yeterli değildir.
Gürültülü Ortamda Çalışma: Öğrenmenin en önemli koşulu dikkattir.
Bu tür ortamlarda ise dikkati derse yoğunlaştırmak çok güçtür. Ders çalışmak
için gerekli olan dikkatin müzikle bölüşüldüğü durumlarda, ders çalışmak için
ayrılan zamandan yeterince yararlanmak mümkün olmamaktadır.
Telefon Konuşmaları: Ders çalışırken telefon görüşmesi yapmak için derse
ara vermeyin. Bu tüm dikkatinizi ve motivasyonunuzu bozacağı için zararlıdır.
Arkadaşlarınıza da sizi aramalarını istediğiniz saatleri söyleyin. Ders
çalıştığınız saatlerde yalnızca ders çalışın.
Televizyon-Radyo: Televizyon
ve radyoda izlemenizin ve dinlemenizin yararlı olduğuna inandığınız programlar
ile mutlaka izlemek istediğiniz programlara
hazırladığınız programlarda mutlaka
yer veriniz. Bunların yanı sıra hiçbir özelliği olmayan, sıradan olan ve
benzerlerini yüzlerce kez izlediğiniz veya dinlediğiniz programlara yer
vermeyiniz.
Dağınık Ortamda Çalışma:Çalışma odanızın havadar, masanızın temiz ve düzenli
olması çalışma veriminizi yükseltecektir.Çalışma masanızın üzerini çalışmaya
başlamadan önce toparlar ve sadece çalışacağınız ders ile ilgili materyali
bırakırsanız çalışma sırasında dikkatiniz dağılmaz. Yalnızca dersle
ilgilenebilirsiniz.
ÇİFTÇİ MEHMET´in HİKAYESİ
Çiftçi Mehmet karısına ertesi gün
tarlayı süreceğini söyler. Sabah olunca traktörün yanına gider, fakat yakıtın
bittiğini görür. Mazot almak için sundurmaya yürür. Yolda tavuklara rastlar.
Yem atılmadığını anlar ve biraz mısır almak üzere ambara girer. Ambarda yerde duran
bazı çuvallar görür. Çuvallar kendisine patatesleri hatırlatır. Patateslerin
olduğu yere doğru yürürken yolun üzerinde bir kenara yığılmış odunları fark
eder. Evde oduna ihtiyaç olduğunu düşünür. Yığından birkaç parça odunu kucağına
alır. Tam dışarı çıkarken topallayan bir kuzuya rastlar. Odunları yere bırakır.
Kuzuyu yakalamaya çalışır. Bu arada karısı pencereden seslenir ve kümesten
yumurtaları almasını söyler. Kuzunun peşini bırakır kümese gider. Kümesin
kapısının çok eskidiğini görür. Gelmişken kapıyı onarayım der. Fakat yanında
hiçbir alet yoktur. Aletlerini almak için eve doğru yürürken.......
Çiftçi Mehmet böylece yapması gereken
ilk işi unutmuş, başladığı her işi yarım bırakmış ve sonuçta hiçbir işi
bitirememiştir. Bazen biz de Çiftçi Mehmet kadar olmasa da bir işi bitirmeden
diğerine geçer, işten işe koşarız. Günümüz koşuşturmakla geçer. Çok
çalıştığımızı düşünür ve yoruluruz. Oysa şöyle geriye dönüp bakarsak boşuna
yorulduğumuzu görür ve üzülürüz. Çalışmak veya çok çalışmak yerine planlı çalışmak
hem daha az yorulmamızı sağlar, hem de bizi başarıya götürür. Başarı ise işteki
huzur ve mutluğun kaynağıdır.
CA'FER-I SÂDIK (83-148/700-769)
CA'FER-I SÂDIK (83-148/700-769)
Imamiyye mezhebinin kabul ettigi oniki imamın altıncısı. Künyesi Câ'fer
es-Sâdik Muhammed Bâkir b. Ali b. Hüseyin b. Ali b. Ebî Tâlib'tir. Babası,
Muhammed Bâkir'in yerine imamete geçmistir. Oniki imamin altincisidir. Hz.
Hüseyin'in sehit edilmesinden sonra Peygamber çocuklari siyasetle
ugrasmamislar; kendilerini ilme vermislerdir. Bu evde yetisen Câ'fer de
kendini ilme verdi; fikih, hadis, ve öteki ser'î ilimler yaninda kimya ve
diger ilimleri de tahsil etti. Talebesi Tarsuslu ibn Hayyan'in, Câfer'in
besyüz risalesini toplayarak bin yaprak tutan bir kitap yazdigi rivayet
edilir. (ibn Hallikân, Vefeyâtü'l-A yân, Misir 1948, I, 291).
Câbir ibn Hayyan, Câ'fer-i Sâdik'tan çok yararlanmis, ondan itikad ve iman
usulünü ögrenmis bunun yaninda maddî varliklarin tabiati ve özelliklerine
ve bunlarin birbirine karistirilmasina (eczacilik-simya) dair bilgiler de
almistir. Câbir'in Câ'fer'den ilim ögrenmek için belirli bir saati vardi.
O saatte, imamin yanina ondan baskasi giremezdi. Risalelerinin büyük
kismini hocasi Câ'fer'in adina yazmistir (Muhammed Ebu Zehra, el-imamü's
Sâdik, 77).
Ebû Hanife, imam Mâlik ve Süfyân-i Sevrî gibi büyük bilginler Câ'feri
Sâdik'tan ilim ögrenmis ve hadis rivayet etmislerdir. Câ'fer-i Sâdik fazla
konusmazdi. Süfyan-i Sevrî, Câ'fer'i ziyarete gitmis; uzun süre sustugunu
görünce konusmasini rica etmis; bunun üzerine Câ'fer söyle demistir:
"Allah'in nimetine sükret; sükür, nimetin artmasina vesîle olur. Nimet
verildigi zaman da istigfara devam et. Devletin zulmüne karsi da Lâ havle
velâ kuvvete illâ billah de."
Ebû Hanife de, Hicaz'a gidip, iki yil Câ'fer'in yaninda kalmis, ondan çok
seyler ögrenmis ve bu iki yil için "Eger iki yil olmasaydi Nûman
mahvolurdu" demistir (Ebû Zehra, a.g.e., s. 37-39).
imam Câ'fer'in ilmi önce kesbî olarak baslamis, sonra vehbî ilimle
desteklenmis, ilhâma mazhar olmustur. Bu yüzden imâmiye mezhebi
mensuplari, imamlarin ve bu arada Câ'fer-i Sâdik'in hatadan sâlim oldugu
inancindadir. Her biri yildizlar gibi olan ashab-i kiram'in bile görüs ve
ictihadlarinda zaman zaman hata ettikleri olmustur. Sahabeden sonra gelen
imamlarin ilham disindaki sözlerinde yanilmasi mümkündür. Câfer-i Sâdik da
insandir, masum degildir. Çünkü ismet (masumluk) sifati yalniz
peygamberlere mahsustur.
Câ'fer-i Sâdik, ahlâk, fazilet ve takvada ileri idi. imam Mâlik onun
hakkinda söyle der: "O, üç halde bulunurdu: Ya namaz kilar, ya oruç tutar,
veya Kur'an okurdu. Hiç bir zaman temiz olmadan Allah'in Rasûlü'nü agzina
almazdi. Bos yere konusmazdi. Kendisini her gördügümde kalkar, altindaki
minderi bana verirdi." (Ebû Zehra, a.g.e., s. 77).
Alta yün, üste ipekli giyerdi. Süfyan ona "Bu senin ve babalarinin
elbisesi degildir" deyince Câ'fer ona "O zaman darlik zamani idi. simdi
genislik zamanidir. simdi hersey bol." demis, sonra cübbesini açip alttan
beyaz yünlü elbisesi görününce, "iste" demis "Allah için giydigimiz elbise
budur. Bu üstteki de sizin için giydigimiz elbisedir. Allah için olani
gizledik. Sizin için olani gösterdik." (Hilye, III, 193; el-Kevâkib, I,
95). imamiye, Câ'fer-i Sâdik'in bazi vehbî ilimlere sahip oldugunu, Hz.
Peygamber'in bu ilmi Hz. Ali'ye verdigini, Hz. Ali'den Ali Zeynelâbidin'e,
ondan Muhammed Bâkir'a, ondan da Câ'fer-i Sâdik'a geçtigini, bu ilmin
"cifr ilmi"* oldugunu söyler. Cifr ilmi, harflerin ilmidir. Câfer'i
Sâdik'in cifr'i bildigi ve onu söyle tarif ettigi bildirilir: "O, deriden
bir kaptir. Onda, peygamberlerin ve israilogullari bilginlerinin bilgisi
vardir." (Seyyid Hüseyin Muzaffer, es-Sâdik, 109).
Bu gibi rivayetler genellikle Kuleynî yoluyla gelmektedir. Kuleynî,
Câ'fer-i Sâdik'in, gûya Kur'an'da eksiklikler veya ilâveler bulundugunu
söylediginden bahs eder ki; Murtaza Tûsî, büyük imamiye bilginleri onu
yalanlamislar ve Câfer-i Sadik'dan bunun aksini rivayet etmislerdir. Ebû
Hanife ve imam Mâlik, Câ'fer-i Sâdik'in görüslerine muttali olmus, ancak
yukaridaki cifr ilmi vb. iddialar onlarin eserlerinde yer almamistir.
Hamdi DÖNDÜREN
Kaynak: Sâmil Islam ansiklopedisi
-
Ege şivesi ( Manisa-İzmir-Denizli-Aydın-Muğla tarafları ) Bu konuda bir başlık göremediğim için manisa, izmir, denizli, muğla, aydın gi...
-
İbn-Sad-Tabakat-1 Kitabını okumak veya indirmek için tıkla : https://lnkload.com/2vnUi #İbn-Sad-Tabakat-1 #İbn-Sad-Tabakat-2 #İbn-Sad-Tab...